angle-left Kyliltä lisää tuotteita matkailuun

Toinen työpaja

19.11. järjestettiin Ylä-Karjalan matkailukylät-hankkeen toinen työpaja Männikkölän Pirtillä Nurmeksessa. Työpajaan osallistui 16 matkailusta kiinnostunutta toimijaa, niin yrittäjiä, yhdistyksiä kuin yksityisiä henkilöitä. Työpaja aloitettiin äänestämällä kylien parhaat kohteet, eli Nurmes-Valtimo-alueen yhteiset vahvuudet. Nämä vahvuudet ovat hyvä tunnistaa ja hyödyntää myynnissä ja markkinoinnissa.

Tämän jälkeen oli kovasti pidetty verkostoitumisharjoitus "paritreffit", jossa kerrottiin itsestä ja kuinka liittyy kylämatkailuun kahdessa minuutissa. Kahden minuutin jälkeen vaihdettiin vuoroja parin kanssa ja sen jälkeen vaihtaen tämän jälkeen toiselle henkilölle kiertäen lopulta kaikki mukana olleet henkilöt. Loput ajasta käytettiin oman tuotteen eteenpäin viemiseksi muun muassa miettimällä tuotteelle kohderyhmää.

Edellisessä Karhunpään kylätalolla järjestetyssä työpajassa sovittiin, että näyttäydymme yhtenäisenä alueena matkailijoille, eikä aluetta ole tarvetta eritellä esimerkiksi pienempiin kyläryppäisiin. Lisäksi sovimme, että kaikki työpajat ovat yhteisiä kaikkien osallistujien kesken Nurmes-Valtimo-alueella. Seuraava työpaja onkin 9.1. Puukarin pysäkillä Valtimolla klo 16.30-20.30 ja työpaja painottuu hinnoitteluun ja tuotekorttien sisältöön. Ilmoittaudu TÄSTÄ työpajaan tarjoilujen järjestämiseksi. Haluatko mukaan viemään omaa kylämatkailuideaa eteenpäin? Ylä-Karjalan matkailukylät-hanke jatkuu vuoden 2019 loppuun saakka ja mukaan kannattaa vielä alkuvuodesta tulla, jolloin aikaa on enemmän tuotteen tai useammankin rakentamiseen.

Katso tästä TYÖPAJAMATERIAALIT