angle-left PIKES ja Karelia-ammattikorkeakoulu kumppanuusyhteistyöhön

PIKES ja Karelia-ammattikorkeakoulu kumppanuusyhteistyöhön

PIKES ja Karelia-ammattikorkeakoulu ovat solmineet keväällä 2018 avainkumppanuussopimuksen. Kumppanuusyhteistyössä painotetaan tiivistä vuorovaikutusta työelämän kanssa. Tällä halutaan varmistaa koulutuksen kehittymistä, osaavan työvoiman tarjontaa ja alueen kilpailukykyä tulevaisuudessa.

Avainkumppanuus on suunnitelmallista ja pitkäjänteistä toimintaa. Sopimuksen tiimoilta on laadittu kumppanuuden toteuttamissuunnitelma, joka sisältää konkreettisia toimenpiteitä eri toimintojen kehittämiseksi.

PIKES ja Karelia-amk ja ovat sopineet mm. rekrytointiyhteistyöstä opiskelijatöiden kuten opinnäytetöiden, harjoittelujen ja opiskelijaprojekteina tehtävien tutkimusten ja selvitysten edistämisestä yritysten toiminnassa. Kansainvälisten osaajien löytäminen on yrityksille haaste. Kareliassa opiskelevien kansainvälisten opiskelijoiden harjoittelu voi olla alku yrityksen kansainvälistymiselle ja kasvulle. Yrityksille puolestaan järjestetään koulutuksia rekrytaitojen kehittämiseen Karelia-amk:n SMErec-hankkeen toimesta.

Haluamme osaltamme varmistaa alueen yrityksille osaavaa työvoimaa, kasvun ajureita, edistää yritysten kanssa positiivista työnantajamielikuvaa ja alueen vetovoimaisuutta” kertoo Anne Prepula, kumppanuusvastaava palveluliiketoiminnan koordinaattori Karelia-ammattikorkeakoulusta

Kumppanuustoiminnan tavoitteena on syvä yhteistyö, jossa PIKES ja Karelia yhdessä mahdollistavat yrityksille osaamisen kehittämisen sekä tuen liiketoiminnan kehittämiseen. Erinomaisen liiketoiminnan kehittämispolun tarjoaa Karelian Innovaatioseteli sekä PIKESin tarjoama osaaminen rahoitustuissa.

Ota yhteyttä palvelu- tai rekrytarpeissa: palvelut@karelia.fi
Tarjoa opinnäytetyö, harjoittelu- tai kesätyöpaikka: https://opiskelijatoihin.fi/
SMErec - rekrytaitoja yrityksille -hanke https://smerec.karelia.fi/fi/

Anne Prepula, palveluliiketoiminnan koordinaattori ja avainkumppanivastaava PIKES-yhteistyössä, Karelia-ammattikorkeakoulu