Kategoriat
Tapahtumakalenteri

27.2. alk. Digikanavat haltuun -työpajoja

Onko sinulla pulmia markkinoinnin työkalujen hallinnassa? Aikasi ei meinaa riittää kaiken haltuunottoon. Olisiko hyvä aloittaa yhdessä muutaman kanavan ja/tai työkalun käyttö?

Järjestämme maanantaisin muutamia digimarkkinointiin liittyviä työpajoja vuoden 2023 aikana. Ilmoittaudu nyt mukaan talven – kevään työpajoihin.

Työpajat ovat maanantaisin klo 14.30 – 16.00 Toimistohotellin kokoushuoneessa, osoitteessa Kauppatori 1, Nurmes.

Tilaisuudet ovat MAKSUTTOMIA ja kuhunkin tilaisuuteen mahtuu 8 osallistujaa. Ilmoittaudu joka tapauksessa mukaan, jos kiinnostuit, sillä järjestämme tilaisuuksia lisää kysynnän mukaan. 

Ilmoittaudu mukaan vähintään viikkoa ennen työpajaa. Ota yhteyttä työpajan vetäjään, jos tarvitset apua ennakkovalmisteluissa. Ennakkovalmistelun tavoitteena on, että kaikki osallistuvat pääsevät käyttämään omaa työkalua jo työpajassa.

Talven – kevättalven 2023 aikana:

27.2. Google My Business – Googlen ilmaiset palvelut.

  • Google My Business (Yritysprofiili) on monipuolinen digikanava. Tällä hallinnoit yrityksesi osoitetta Google-kartalla, voit ilmoittaa aukioloajat ja muita perustietoja, tehdä postauksia uutuuksista, ajankohtaisista, julkistaa kuvia googleen (johon sinulla on täydet oikeudet), laittaa tuotteita ja palveluja esille. Ja paljon muuta. Käydään yhdessä läpi perusteita, miten tätä voisi hallinnoida.
  • Ota kone tietokone mukaan työpajaan.
  • Ennakkovalmistelu: gmail-tili ja Googlessa linkitys omaan yritykseen.
  • Työpajan vetäjä: Kaija Turunen

20.3. Canva

  • Monipuolinen työkalu, jolla teet näyttäviä somemainoksia ja -postauksia, esitteitä ja muuta markkinointimateriaaleja. Tutustutaan maksuttomaan versioon ja tutustutaan sen eri ominaisuuksiin. Työpajassa on suositeltavaa olla mukana oma tietokone.
  • Ennakkovalmistelu: perusta Canva-tili
  • Työpajan vetäjä: Kati Lipponen

24.4. Matkailun digikanavat: TripAdvisor ja DataHub

  • TripAdvisor on suosittelukanava, jota kotimaiset ja ulkomaiset matkailijat käyttävät vieraillessaan majoituksessa, ravintolassa, käyntikohteessa tai ohjelmapalvelussa. Sivustolta etsitään usein vinkkejä missä kannattaisi käydä matkallaan. Voit laittaa maksutta oman yrityksesi sivustolle näkyviin.
  • Visit Finlandin Data Hub-sivuston avulla saat maksuttomasti yrityksesi ja tuotteesi näkyviin matkailijoille ja matkanjärjestäjille sekä yritykselläsi on mahdollisuus olla mukana Visit Finlandin markkinointikampanjoissa. Data Hubiin voi syöttää esimerkiksi majoituskohteita, käyntikohteita, nähtävyyksiä, ravintoloita, tapahtumia, vuokrauspalveluita, kauppoja, elämyksiä.
  • Työpajassa on suositeltavaa olla mukana oma tietokone.
  • Työpajan vetäjä: Kati Lipponen

Syksylle olemme suunnitelleet Facebook ja Google Forms -työpajoja.

Facebook tutuksi

  • Perusteet, julkaisut ja hyviä käytänteitä, ei maksullisia työkaluja
  • Työpajan vetäjä: Kati Lipponen

Google Forms -työkalu.

  • Tee helposti ilmaiset asiakastyytyväisyyskyselyt, ilmoittautumiset, kerää leadeja tai järjestä arvonta. Ennakkovalmistelu. gmail-tili
  • Ota kone tietokone mukaan työpajaan.
  • Työpajan vetäjä: Kaija Turunen

Kysy lisätietoja: Kati Lipponen  [email protected] ja Kaija Turunen [email protected] 

Tilaisuuksissa on kahvitarjoilu ennen tilaisuuden alkua.

Lämpimästi tervetuloa työpajoihin!