Breadcrumb

Asset Publisher

angle-left Koronaneuvonta on tavoittanut yli 130 alueen yrittäjää

Koronaneuvonta on tavoittanut yli 130 alueen yrittäjää

PIKES Oy:llä korona-epidemiasta johtuvia asiakkuuksia on ollut tähän mennessä 134 kappaletta. Neuvonta on kohdistunut pääasiassa korona-tukimahdollisuuksista tiedottamiseen ja tukien hakemiseen eri rahoituslähteistä sekä lausuntojen antamiseen yksinyrittäjän tuesta.

Korona-epidemiasta johtuvia rahoitushakemuksia on tehty yhteensä 30 yritykselle. ELY-keskuksen rahoittamia tilanneanalyysejä on haettu 11 kpl ja Business Finlandin kautta rahoitettavia esiselvitysrahoituksia 4 kpl. Yritysten liiketoiminnan kehittämistoimenpiteisiin on haettu rahoitusta ELY -keskuksen kautta yhdeksälle yritykselle ja Business Finlandin kautta kuudelle yritykselle. Hakemusten yhteen laskettu rahallinen arvo 444 754€. Kehittämistoimenpiteillä on haettu rahoitusta pääsääntöisesti uusien tuotteiden, palvelujen kokonaisvaltaiseen kehittämiseen.

Yksinyrittäjän tukien hakemisessa on avustettu 76 yrittäjää ja tukilausuntoja Nurmeksen kaupungille on annettu 53 yritykselle, joista myönteinen lausunto on annettu 87 %:lle hakijoista.

Koronaneuvontaan liittyviä puheluita on ollut 161 kpl:tta.

Yhteydenotot ja toimenpiteet ovat tulleet noin kahden kuukauden aikana, joka osaltaan on tuonut haasteita palvella kaikkia asiakkaita nopealla aikataululla. Ely-keskuksen ja Pohjois-Karjalan maakuntaliiton rahoittamien kehittämishankkeiden turvin saimme lisävahvistuksiksi huhtikuun loppupuolella kaksi henkilöä ja toukokuun alusta kolmannen henkilön lisää hoitamaan ruuhkautunutta asiakaspalveluamme.

ELY -keskus on tehnyt varsin lyhyellä aikajänteellä yritystukiin rahoituspäätöksiä, jopa alle viikon kuluessa hakemisesta. Business Finlandin osalta rahoituspäätöksien teko on venynyt useiksi viikoiksi. Yksin yrittäjän tukipäätösten käsittely aika on alle viikko, mikäli hakemuksessa on kaikki tarvittavat liitteet mukana.

Tästä löydät koostamamme LINKKI KORONAINFOON.

Yrittäjä, älä epäröi ottaa yhteyttä PIKESin yritysneuvontatiimiin

Saat meiltä ajantasaista tietoa koronauran aiheuttamassa vaikeassa taloustilanteessa. Katsotaan yhdessä, miten olisi parasta toimia.

Akuuteissa tilanteissa mahdollisimman nopeasti yhteydenotto puhelimitse tai sähköpostitse Juhoon, Outiin tai Katiin. Näin saamme toimenpiteet nopeimmin liikkeelle.

Yritysasiantuntija Juho Luostarinen, puh. 040 128 9339, juho.luostarinen@pikes.fi

Yritysasiantuntija Outi Meriläinen, puh. 046 922 4271, outi.merilainen@pikes.fi

Matkailukoordinaattori Kati Lipponen, puh. 050 4066 122, kati.lipponen@pikes.fi

Yksinyrittäjätuen hakemuksen tekemiseen saat neuvoja Outilta, Juholta, Katilta ja Akilta:

Yhteyspäällikkö Aki Nevalainen, puh. 0400 905 829

Yritysasiantuntija Outi Meriläinen, puh. 046 922 4271

Matkailukoordinaattori Kati Lipponen, puh. 050 406 6122

Yritysasiantuntija Juho Luostarinen, puh. 040 128 9339

Vahvistusta KORONANEUVONTATIIMIIN:

Yhteystiedot: Juha Määttä, juha.maatta@pikes.fi, puh. 050-594 8611 ja Hannu Räsänen hannu.rasanen@pikes.fi, puh. 050 3455 384.

Juha ja Hannu keskittyvät yritysten talousneuvontaan ja liiketoimintojen uudistamiseen liittyvään neuvontaan sekä auttavat häiriötilanteeseen liittyvien rahoitushakemusten teossa.

Navigation Menu