Breadcrumb

Asset Publisher

angle-left Otetaan Työllisty Nurmeksessa -koulutuksella koppi Riverian valmistuvista opiskelijoista

Otetaan Työllisty Nurmeksessa -koulutuksella koppi Riverian valmistuvista opiskelijoista!

16.2. osallistuimme Riveria Nurmeksen Työelämä- ja jatko-opintopäivään. Päivä toteutettiin koululle rakennetun studion kautta YouTube-lähetyksenä ja valmiiden yrityshaastatteluvideoiden avulla. Kiitos vielä Riverialle kutsusta ja erinomaisista järjestelyistä – todella onnistunut tapahtuma näin korona-ajan rajoitusten puitteissa!

Kerroimme tapahtuman aamupäivässä Riverian opiskelijoille mahdollisuudesta hyödyntää PIKES Oy:n omaa Työllisty Nurmeksessa -koulutusta. Opiskelijat saavat tukea koulutuksestamme joko viimeisen työssäoppimisjakson eli TOPPI-jakson suorittamiseen tai valmistumisen jälkeiseen työllistymiseen. Koulutukseemme kuuluu henkilökohtainen uraohjaus ja tarvittavan pituinen yritysjakso (yleensä n. 1 kk) nurmeslaisessa yrityksessä. Yrityksiin meillä on jo valmiina tiedossa olevia paikkoja ja koulutettavien tarpeen mukaan näitä etsitään lisää. Tavoitteena on siis TOPPI-jakson suorittaminen ja/tai työllistyminen yritykseen. Yritysjaksopaikkoja voi meille ilmoittaa jatkuvasti – koulutus on käytössämme ainakin vuoden 2022 loppuun. Samaa koulutusta voivat vapaasti hyödyntää kaikki uutta työtä etsivät ja ensimmäiset koulutukset ovatkin jo käynnissä.

Valmentaja Martti Turunen ja yritysasiantuntija Outi Meriläinen esittelevät Työllisty Nurmeksessa -koulutusta aikavälillä 29:15 – 43. Huom. katso video YouTubessa. Se ei avaudu suoraan PIKESin sivuille.

Haluamme omalta osaltamme tukea niiden opiskelijoiden ja kaikkien uutta työtä etsivien työllistymistä, jotka haluavat jäädä tai palata Nurmekseen. Hankkeeseen onkin hakeutunut jo mukaan lähes parikymmentä aktiivista uutta työtä etsivää ja opiskelijoita, joita kiinnostaa harjoittelupaikka tai työ Nurmeksessa. Kannattaa siis olla yhteydessä, jos työvoiman tarvetta on!

Yhteistyöterveisin, yritysasiantuntija Outi Meriläinen

Navigation Menu