Breadcrumb

Asset Publisher

angle-left Yritysneuvonta julkisissa hankinnoissa

Yritysasiantuntija Pinja Konttinen esittelyssä

Nimeni on Pinja Konttinen ja aloitin tammikuussa Business Joensuu Oy:lla julkisten kilpailutusten yritysasiantuntijana. Työssäni tarjoan yrittäjille maksutonta ja matalan kynnyksen neuvontaa kilpailutusten löytämisessä, hankintajärjestelmien käytössä ja tarjouspyyntöihin vastaamisessa.

Neuvontapalvelun Nurmeksen alueen yrityksille rahoittaa PIKES Oy.

Mitä julkiset hankinnat sitten ovat?

Ne ovat julkisen sektorin tekemiä tavara-, palvelu- ja rakennusurakkahankintoja, jotka kilpailutetaan ja ostetaan teiltä yrittäjiltä. Kun julkinen organisaatio kilpailuttaa esimerkiksi tavarahankinnan, on tämä etukäteen määritellyt valintaperusteet, jonka pohjalta lopullinen tarjoaja valitaan. Ostajataho myös määrittelee esimerkiksi kaikki hankintasopimuksessa noudatettavat sopimusehdot.

Esittelen teille kolme kanavaa, joiden kautta voitte etsiä hankintoja – jos haluat, voit myös soittaa minulle, katsotaan sitten yhdessä!

www.hankintakalenteri.fi

Hankintakalenterissa voit tutustua tuleviin hankintoihin hankintayksiköittäin. Valitse ensin etusivun ylälaidasta hankintayksikkö, seuraavaksi sivun yläpalkista “tulevat hankinnat”. Tämän jälkeen näet meneillään olevat kilpailutukset ja tulevat hankinnat.

www.pienhankintapalvelu.fi

Pienhankintapalvelussa voit tarkastella pienhankintakilpailutuksia. Valitse ensin etusivulta maakunta, jonka alueen kilpailutuksiin haluat tutustua. Tämän jälkeen voit valita tietyn hankintayksikön tai tarkastella koko maakunnan alueen kilpailutuksia. Valitsemalla yläpalkista “tarjouspyynnöt”, pääset tutustumaan voimassa oleviin kilpailutuksiin. Rekisteröitymällä sivustolle voit tehdä myös vahtipalvelun, jonka jälkeen saat uusista kilpailutuksista viestin suoraan sähköpostiisi.

www.hankintailmoitukset.fi

Osoitteessa hankintailmoitukset.fi pääset tutustumaan niin pienhankintoihin, kansallisiin hankintoihin kuin myös EU-tason hankintoihin. Kun olet rekisteröitynyt palveluun, klikkaa etusivulta “hae hankintoja” ja aseta sivun vasempaan reunaan mieleisesi rajaukset (esimerkiksi toimiala tai suorituspaikka). Nyt voit tutustua meneillään oleviin kilpailutuksiin tai luoda itsellesi hakuvahdin samaan tapaan kuin pienhankintapalvelussa klikkaamalla rajaustoimintojen alta “luo hakuvahti”.

Eli eikun tutustumaan!

Yhteistyöterveisin ja aurinkoisia kevätpäiviä toivotellen,

Pinja Konttinen

Yritysasiantuntija, julkiset kilpailutukset