angle-left Digiagenda.fi –sivusto luotu lääkkeeksi osaamisvajeeseen

Digiagenda.fi –sivusto luotu lääkkeeksi osaamisvajeeseen

Digitalisaatio ei ole vaihtoehto tai epävarmaa tulevaisuutta. Se on tässä ja nyt, muuttamassa ihmisten tapaa toimia, ostaa, kuluttaa, hoitaa asioita, pitää yhteyttä ja hankkia tietoa. Digitalisaatio myös synnyttää voittajia ja häviäjiä. Sen laiminlyönti merkitsee kelkasta putoamista. Pohjois-Karjalan kauppakamari aikoo pitää maakunnan yritykset iskussa: tavoite on, että jokaisella pohjoiskarjalaisella yritysjohtajalla on vuoden 2017 loppuun mennessä oma digiagenda - suunnitelma siitä, kuinka oman yrityksen kilpailukyky nostetaan huippuunsa digitaalisten ratkaisujen avulla.

Matka kohti kasvua ja uudistumista on aloitettu kauppakamarin jäsenistön keskuudessa käynnissä olevalla Digikyvykkyyskyselyllä, jonka avulla kartoitetaan yritysten digitaalisen osaamisen taso ja merkittävimmät kehittämisen tarpeet. Kyselyn tulokset julkaistaan keskiviikkona 24.5.2017 tapahtumassa, jossa esitellään myös digitalisaatio ilmiönä ja havahdutetaan yritysjohtajat konkreettisiin tekoihin sen edistämiseksi.

Yritysjohdon tueksi digipolulle kauppakamari on lanseerannut sivuston digiagenda.fi. Sivusto tarjoaa diginälkäisille ja kehittymishaluisille yritysjohtajille ajantasaisen ja luotettavan tietopankin, joka sisältää kaiken, mitä digiosaamisen kasvattamisessa tarvitsee: vastauksia digikysymyksiin, ymmärrystä lisäävän sanaston, suorat linkit digipolulla etenemisessä opastavaan aineistoon, esimerkkejä menestyksekkäistä digitalisaatiomuutoksista, tuoreimmat aiheeseen liittyvät uutiset ja tapahtumatiedot sekä kattavan koosteen paikallisista yrityksistä ja toimijoista, jotka ovat valmiita auttamaan digiagendan laatimisessa ja toteuttamisessa.

–Digiagenda.fi –sivusto on tällä hetkellä Suomen paras yksittäinen digitalisaatiotiedon lähde, ilmoittaa Pohjois-Karjalan kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vänskä. –Kannustamme kaikkia yritysjohtajia tutustumaan sivustoon ja antamaan reilusti palautetta sisällöstä. Huolellisesta taustatyöstä huolimatta myöskään jokaista yksittäistä asiantuntijaa ei ole voitu tavoittaa. Jos omaat yrityksen, jolla on jaettavaa digiosaamisessa, siitä kannattaa ehdottomasti ilmoittaa, Vänskä jatkaa.

–Kauppakamari antaa jatkuvan tukensa maakunnan yrityksien digiagendan laatimiseen; meihin voi epäröimättä olla yhteydessä koska tahansa, Vänskä korostaa. –Työmme digitalisaation edistämiseksi ei muutenkaan pääty tähän. Vuoden 2017 aikana kauppakamari organisoi vielä kolme muutakin tapahtumaa, jotka vievät edelleen syvemmälle digiosaamisen teemassa. Niistäkin tiedotamme digiagenda.fi –sivustolla.

Lisätietoja

Pohjois-Karjalan kauppakamarin toimitusjohtaja Anne Vänskä, anne.vanska@kauppakamari.fi, p. 050 342 6663

Digivaliokunnan puheenjohtaja Perttu Kouvalainen, perttu@fabrik.fi, p. 0400 570 270

Palauta asettelu