angle-left Ennakointiajattelun ja -menetelmien jalkauttaminen yrityksiin yritysten oman kehittämistoiminnan tueksi

• pidettiin 8.9. klo 12-15 Nurmes: Hyvärilän kartanohotelli, Lomatie 12 • 9.9. klo 9-12 Joensuu: Hotelli-ravintola Aada, Kauppakatu 32

LINKKI ESITYSMATERIAALIIN.

Ennakointiajattelun ja -menetelmien jalkauttaminen yrityksiin niiden oman kehittämistoiminnan tueksi. Koulutuksessa esitellään erilaisia ennakointityökaluja ja tutustutaan lähemmin 1-2 työkaluun. Tavoitteena on antaa yrityksille eväitä jatkaa tulevaisuuden ennakointia itsenäisesti ja kullekin sopivilla tavoilla. Yritysten oman ennakointiosaamisen vahvistaminen voi tuottaa uusia tuotteita, palveluita, liiketoimintamahdollisuuksia ja olla toimintaa uudistava sytyke.

OHJELMA:
Päivän käynnistys ja projekti esittely

Yritysasiantuntija Riitta Kinnunen, PIKES

Päivän tavoitteet ja sisältö / Tulevaisuuden tutkimuskeskus

Ennakointiajattelun ja -menetelmien jalkauttaminen yrityksen kehittämiseen

/ Tulevaisuuden tutkimuskeskus

Tauko

Uusia tuotteita, palveluita, liiketoimintamahdollisuuksia ja toimintaa uudistava sytykkeet

Yhteenveto, arviointi ja johtopäätökset

Asiantuntijana Leena Jokinen, Turun yliopisto, Tulevaisuuden tutkimuskeskus.

Ilmoittautumiset pyydämme 5.9.2016 klo 16 mennessä riitta.kinnunen@pikes.fi tai puh. 046 9232 472.

Tilaisuudet on tarkoitettu tuotannollisille yrityksille, yrittäjiksi aikoville sekä alkutuottajille ja ne ovat osanottajille maksuttomia.

Tilaisuudet järjestää PIKES Oy, TULEVAISUUDEN ELINTARVIKKEET – kuluttajatuotteiden osaaminen ja verkostot –hanke