angle-left Luonnon päivänä Timosen luomutilalle Valtimolle 27.8.2016 klo 12 - 15!

Tule Timosen luomutilalle Valtimolle Luonnon päivänä 27.8.2016 klo 12-15!

Lauantaina 27.8.2016 joka niemessä, notkossa ja saarelmassa ympäri Suomea vietetään Luonnon päivää. Neljättä kertaa järjestettävässä tapahtumassa on tänäkin vuonna mukana luomutiloja, jotka avaavat ovensa yleisölle klo 12-15. Pohjois-Karjalassa se on Timosen luomutila Valtimolla.

Timosen Luomutilalla tuotetaan luomunaudanlihaa: tilan pellot ovat olleet luomussa vuodesta 1991 lähtien ja eläimet 15 vuotta. Tilalla on tuotannon vaiheesta riippuen 100 - 150 eläintä: emolehmiä, vasikoita, sonneja ja hiehoja sekä lypsylehmiksi kasvatettavia hiehoja. Yksi luomun perusperiaatteista eli luonnon monimuotoisuus toteutuu myös tilan pihatoissa, sillä naudat ovat useaa eri rotua: tällä hetkellä nautoja on yhdeksää eri rotua. Lisäksi tilalla on hevosia.

Luonnon päivänä yleisö pääsee ihailemaan erirotuisia nautoja tilan emännän, Katjan, kertoillessa kuulumisia. Saat myös käytännön tietoa luomutuotannosta. Lisäksi tarjolla on poni- ja traktoriajelua, sieni- ja kasvilajien tunnistusta sekä arvontaa. Yhteistyökumppanit tarjoilevat kahvia ja makkaraa. Paikalliset pienyrittäjät esittelevät ja myyvät tuotteitaan. Tilan kummikansanedustaja Krista Mikkonen on luvannut tulla päivään mukaan.

Timosen Luomutila
Tetrivaarantie 30, 75700 Valtimo
Timosen Luomutilan FB
Timosen Luomutila YouTubessa

Yhteyshenkilö: Katja Timonen, puh. 050 576 0116

Lämpimästi tervetuloa!

Luonnon päivän luomutilatapahtumaa koordinoivat maa- ja metsätalousministeriö, Pro Luomu, Luomuliitto, MTK ja SLC.