angle-left Pakkausmerkintäkoulutus 13.11.2015

Pakkausmerkintäkoulutuspäivä pidettiin 13.11. Hyvärilän Kartanohotellissa Nurmeksessa. Tilaisuuteen osallistui 16 henkilöä 10 eri yrityksestä. Kouluttajana toimi tuotekehitysasiantuntija Laura Männistö Makery Oy:stä.

Koulutuksen järjesti TULEVAISUUDEN ELINTARVIKKEET – kuluttajatuotteiden osaaminen ja verkostot –hanke ja se oli suunnattu erityisesti elintarviketoimialan yrityksille ja alkutuottajille. Koulutuksessa käsiteltiin pakolliset pakkausmerkinnät (tiedon hakeminen ja lainsäädännön tulkitseminen), tarkempaa tietoa eri merkinnöistä (ainesosat, ravintosisältö, ravintolisät ja takaisinvedot) sekä ravitsemus- ja terveysväittämät markkinointiviestinnässä. Tilaisuuden päätteeksi käytiin läpi käytännön esimerkkejä ja tehtäviä.

Koulutukseen osallistujia oli kaikista Pielisen Karjalan kunnista sekä lisäksi Juuasta. He antoivat koulutuksesta myönteistä palautetta ja pitivät aihealuetta tärkeänä, mielenkiintoisena ja ajankohtaisena.

Kuvat: Jaakko Korhonen, PIKES Oy