angle-left Äksyt Ämmät, Nurmes valittiin Finrelax TOP25-tähtiyritykseksi

Äksyt Ämmät, Nurmes valittiin Finlrelax TOP25-tähtiyritykseksi tuotteellaan hiljaisia hetkiä pohjois-karjalaisissa majataloissa: lepoa, ulkoilua, ohjattua kevyttä liikuntaa ja hiljaisuuden aktiivista kuuntelua. Suomesta rakennetaan hyvinvointimatkailun pohjoista kärkimaata. Visit Finlandin uusi Finrelaxkasvuohjelma on valinnut 25 suomalaistuotetta edustamaan Suomea hyvinvointimatkakohteena. Muun muassa villiyrttejä, saunaa, koskematonta luontoa ja hiljaisuutta ulkomaisille matkailijoille tuotteistaneet yritykset suuntaavat yhteisen brändin alla Saksan, Japanin ja Venäjän markkinoille.

Hyvinvointimatkailusta haetaan suomalaiselle matkailulle uutta kasvua. Hyvinvointimatkailu on
maailmanlaajuisesti eniten kasvava matkailun muoto ja tehtyjen matkojen määrä on globaalisti kasvanut yli 10 prosentin vuosivauhdilla. ‐ Suomella on hyvät edelletykset nousta hyvinvointimatkailun pohjoiseksi kärkimaaksi, kun keskitymme omiin vahvuuksiimme, jotka erottavat meidät muista maista. Finrelax on uusi tapa tuotteistaa ulkomaisille matkailijoille meille itsestäänselviä asioita, kuten puhdasta koskematonta luontoa ja siellä liikkumista, pohjoisen ruokaa, saunaperinnettä, marjojen keräilyä ja erilaisia hoitoja. Nyt valitut 25 kärkiyritystä edustavat kokonaisvaltaisesti suomalaista hyvinvointimatkailua ja sen eri puolia, kertoo hyvinvointimatkailua kehittävän Finrelax‐ohjelman päällikkö Kiti Häkkinen Visit Finlandista.

Lue koko tiedote tästä linkistä.

Lämpimät onnittelumme!

Lisätietoja: