angle-left PERUTTU: Applikaatiot ja teollinen internet -infotilaisuus Lieksassa ja Nurmeksessa

Applikaatiot ja teollinen internet -koulutus ja yhteinen ideointitilaisuus

Lieksassa 27.4. klo 15 - 18 / Pitopalvelu Riitta Heikkinen

Nurmeksessa 28.4. klo 15 - 18 / Ravintola Lempi

Digitalisaatio tulee muuttamaan yritysten toimintaa joka toimialalla. Tuotannollisia yrityksiä  koskee erityisesti teemana teollinen internet ja esimerkiksi älypuhelinsovelluksien käyttö tuotannon eri vaiheissa.

Yrityskohtaisiin digitalisaation mahdollisuuksiin kannattaa tarttua ja asiaan on ollut kovasti kiinnostusta alueellamme! Siksipä meidän on hyvä kokoontua yhteen täydentämään esille nousseita tarpeita ja vahvistamaan yhdessä oikea suunta sekä oppimaan lisää.

Tavoitteena on, että yhteisen ideointimme seurauksena PIKES Oy valmistelee tarpeeseenne täsmäiskuna yritysryhmähankkeen, jossa voidaan pureutua myös yrityskohtaisiin haasteisiin!

Mitä on teollinen internet esimerkkien valossa?

Miten älypuhelinsovelluksia voidaan käyttää tuotannollisessa yritystoiminnassa hyödyksi?

Yksinkertainen tilaus- ja tuotantoprosessi verkkokaupasta tuotantoon saakka (case pieni puurakenteita tekevä yritys)

Kouluttajana Momentti Oy.

Virittäydytään esimerkkien avulla omiin mahdollisuuksiin ja kääritään yhdessä hihat yrityskohtaisten haasteiden ratkomiseen. Lisäksi käydään läpi  aiemmin esille nousseita tarpeita ja tehdään yhteeveto jatkoa varten.

Tilaus peruttu vähäisen kiinnostuksen vuoksi.

Tilaisuudessa kahvitarjoilu, tervetuloa mukaan! Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Tilaisuudet järjestää PIKES Oy

KÄYTÄNNÖN ESIMERKKEJÄ DIGITALISOINNISTA:

1 ) Tilauksesta tuotantoon virtaviivaisesti

Pieni puurakenteita tekevä yritys onnistui automatisoimaan sekä myynnin (verkkokaupan avulla) että tavarantilaukset että tuotannon selkeäksi kannattavaksi toiminnaksi. Aiemmin tuotteen valmistus oli ollut tappiollista ja aika oli kulunut jokaisen toimituksen räätälöintiin ja monimutkaiseen asiakaspalveluun.

2) Varastohallinta ja tuotetieto älypuhelimen sovellukseen

Useassa yrityksessä pohditaan kuinka varastossa tai käytössä olevien tuotteiden käyttöohjeet / asennusohjeet ym. olisivat aina helposti saatavilla kun niitä tarvitsee. Edelläkävijäyritykset ovat luoneet jo omiin tarpeisiinsa yksinkertaisia älypuhelinsovelluksia joilla saa esim. jokaisen tuotteen viivakoodista tai QR-koodista avattua suoraan puhelimen näytölle oleelliset tiedostot asennusohjeista lähtien heti kädenulottuville. Yhtälailla työkoneiden käyttöohjeet ja tai vaikkapa varaosatilaukset on mahdollista toteuttaa todella ketterästi siellä, missä työ tapahtuu.

Parhaimmillaan kyse on juuri siitä että tarvittava tieto on ketterästi hyödynnettävissä ja muokattavissa juuri siellä missä työtä tehdään!