angle-left YRITYSASIANTUNTIJOITA PIKESille

Hakuaika on päättynyt.  Antti Niemi on valittu yritysasiantuntijaksi Poveria biomassasta -hankkeeseen. Riitta Kinnunen vetää Tulevaisuuden elintarvikkeet -kuluttajatuotteiden osaaminen ja verkostot -hanketta.

TULEVAISUUDEN ELINTARVIKKEET -KULUTTAJATUOTTEIDEN OSAAMINEN JA VERKOSTOT -HANKE:

Olemme käynnistämässä yhteistyössä, Savonia Ammattikorkeakoulun, Turun yliopiston Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen, Makery Oy:n ja Pielisen Karjalan maaseutupalveluiden kanssa "Tulevaisuuden elintarvikkeet - kuluttajatuotteiden osaaminen ja verkostot" -hanketta, jonka keskeisiä tavoitteita ovat Pielisen Karjalan ja Joensuun seudun elintarvikealan liiketoiminta- ja tuotekehitysprosessien osaamisen siirtäminen sekä toimintaa tukevien osaamis- ja yritysverkostojen aktivointi. Hankkeen suunniteltu kesto on 30.06.2017 asti.

HAEMME YRITYSASIANTUNTIJAA

vastaamaan hankkeen toimenpiteiden toteuttamisesta Pielisen Karjalan ja Joensuun seudun alueilla tammikuusta 2016 alkaen.

Edellytämme hakijoilta

• vähintään amk-tasoista koulutusta
  • vahvaa työ- tai yrittäjäkokemusta elintarviketoimialalta
  • elintarvikealan liiketalous- ja tuotekehitysosaamista
  • elintarvikealan markkinointikanavien sekä markkinointiviestinnän sähköisten välineiden tuntemusta
  • kansainvälisten markkinoiden tuntemusta
  • hyvää englannin kielitaitoa

Hankkeen keskeisiä toimenpiteitä ovat:

• Elintarvikealan liiketoiminta- ja osaamisverkostojen aktivointi, uusien liiketoimintamallien kartoittaminen ja tehokas osaamisen siirto elintarvikealan yritystoimintaan
  • Elintarvikealan tuotekehitysosaamisen ja -prosessien tietämyksen vahvistaminen
  • Elintarvikealan yritysten yhteistyö- ja innovaatioverkostojen aktivointi
  • Hankkeen toiminnan suunnittelu, organisointi ja tiedotus

POVERIA BIOMASSASTA -HANKE:

Hakuaika on päättynyt 29.11. Ilmoitamme hakijoille päätöksestä viikolla 49.

Olemme käynnistämässä yhteistyössä Karelia-ammattikorkeakoulun, Suomen Metsäkeskuksen ja Keski-Karjalan Kehitysyhtiö Oy KETIn kanssa "Poveria Biomassasta" – hanketta, jonka keskeisenä tavoitteena on kehittää hajautettua uusiutuvan energian käyttöä ja tuotantoa Pohjois-Karjalan alueella edistämällä mm. uusien teknologioiden hyödyntämistä ja demonstrointeja maakunnan alueella. Hankkeen suunniteltu kesto on 31.08.2018 asti.

HAEMME YRITYSASIANTUNTIJAA
vastaamaan hankkeen toimenpiteiden toteuttamisesta Pohjois-Karjalan alueella tammikuusta 2016 alkaen.

Edellytämme hakijoilta

• vähintään amk-tasoista koulutusta
  • työ- tai yrittäjäkokemusta energiantuotanto- tai bioenergia-alalta
  • liiketoiminnan kehittämisosaamista
  • yhteistyö- ja innovointikykyä
  • eduksi nähdään sähköisen viestinnän ja markkinoinnin osaaminen sekä hyvä englannin ja saksan kielen taito

Hankkeen keskeiset toimenpiteet:

• Selvittää ja kehittää uusiutuvan energian liiketoimintaratkaisuja.
  • Kehittää uusiutuvaan energiaan liittyviä yhteistyö- ja innovaatioverkostoja sekä rakentaa toimintamalleja uusiutuvan energian kansainväliseen tiedonsiirtoon.
  • Koota ja välittää tehokkaasti ajankohtaisinta sekä uusinta tietoa energiayrittäjyydestä ja sen hyvistä käytänteistä/teknologioista.

Hakuaika on päättynyt 29.11. Ilmoitamme hakijoille päätöksestä viikolla 49.

PIKES Oy on Pielisen Karjalan oma kehittämisyhtiö. Kehitämme seutukuntaa omalla osaamisellamme, yhteistyöverkostoillamme ja palveluillamme. Vastaamme Pielisen Karjalan elinkeinostrategian uudistumis- ja kehittämistavoitteisiin toteuttamalla strategian mukaisia hankkeita. Toimipisteemme sijaitsevat Lieksassa ja Nurmeksessa.