angle-left Haku päättyi; yritysasiantuntija Karjalainen kauppamies kansainvälistyy -hankkeeseen

PIKES Oy on Pielisen Karjalan oma kehittämisyhtiö. Kehitämme seutukuntaa omalla osaamisellamme, yhteistyöverkostoillamme ja palveluillamme. Vastaamme Pielisen Karjalan elinkeinostrategian uudistumis- ja kehittämistavoitteisiin toteuttamalla strategian mukaisia hankkeita. Toimipisteemme sijaitsevat Lieksassa ja Nurmeksessa.

Olemme käynnistämässä yhdessä Joensuun Tiedepuiston, Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy:n ja Keski-Karjalan Kehitysyhtiö Oy KETIn kanssa Karjalainen kauppamies kansainvälistyy – teollisuuden vi(h)reä tulevaisuus -hanketta, jonka keskeisiä tavoitteita ovat yritysten liiketoiminnan uudistaminen tukemaan kansainvälistymistä ja kasvua, markkinointi- ja myyntivalmiuksien lisääminen, Barentsin alueen investointiprojektien hyödyntäminen sekä yritysten yhteistyöverkostojen laajentaminen tukemaan kansainvälisiä hankintoja ja toimituksia.

Haemme hankkeeseen ajalle 1.3.2015 - 31.12.2017
YRITYSASIANTUNTIJAA
vastaamaan hankkeen tavoitteiden toteutumisesta.

Edellytämme hakijoilta

• vähintään amk-tasoista koulutusta
  • vahvaa työ- tai yrittäjäkokemusta kansainvälisestä kaupasta ja tuotannollisilta aloilta
  • liiketaloudellista osaamista ja innovointikykyä

Eduksi hankkeen toteuttamisessa ovat

• Pielisen Karjalan aluetuntemus
  • yritysrahoituskanavien ja hanketoiminnan tuntemus

Hankkeen keskeisiä toimenpiteitä ovat:

• Aktivoida, suunnitella ja resursoida yritysten kehittämistoimenpiteitä ja -hankkeita, jotka liittyvät yritysten markkinointiin, myynnin edistämiseen ja kansainvälistymiseen.
  • Kehittää asiakasprosesseja lisäämällä markkinatietämystä ja tekemällä markkinaselvityksiä.
  • Tunnistaa ja kehittää yhdessä Biotalous INKA -ohjelman kanssa vihreän kasvun mukanaan tuomia mahdollisuuksia eri toimialojen välisistä rajapinnoista. Tässä keskitytään erityisesti teollisuuden käyttöön tuleviin uusiin teknologioihin ja raaka-aineiden hyödyntämisen mahdollisuuksiin.
  • Aktivoidaan ja organisoidaan yritysten osallistumista kansainvälisille messuille, benchmarking- ja matchmaking-tilaisuuksiin.
  • Selvittää liiketoimintamahdollisuuksia Barentsin alueen mittavissa ja monipuolisissa investointiprojekteissa sekä rakentaa maakunnallinen toimintamalli Barentsin alueen mahdollisuuksien hyödyntämiseksi.

Hankkeen aloittaminen edellyttää Pohjois-Karjalan maakuntaliiton myönteistä rahoituspäätöstä.

Lisätietoja hankkeesta ja tehtävästä antavat toimitusjohtaja Minna Heikkinen 3.2. klo 13-16, puh. 050 599 4326 ja yhteyspäällikkö Aki Nevalainen, puh. 0400 905 829.

Hakemukset palkkatoiveineen ja ansioluetteloineen 6.2.2015 mennessä sähköpostilla aki.nevalainen@pikes.fi.