angle-left Hankintailta Valtimolla

HANKINTAILTA VALTIMOLLA 11.5.2016 klo 17 – 19

Kuntalaisten Talo, Kunnantie 1, 75700 Valtimo

Tutustu tilaisuuden materiaaleihin ja kouluttajan ohjeisiin:

KOULUTTAJAN ESITYS.

- TEM:in 3.3.2016 julkaisema tiedote siirtymäajan toimista (eli 18.4.2016 alkaen) hankintalaissa: https://www.tem.fi/files/44825/Tiedote_03032016.pdf

Yrittäjille tärkeät www-portaalit,
joiden linkit kannattaisi laittaa suosikkeihin:

- www.hilma.fi : Hilmassa ovat kaikki kansallisen kynnysarvon ylittävät avoinna olevat hankintailmoitukset, ennakkoilmoitukset ja tietopyynnöt. Noin 14 000 tarjouspyyntöä vuodessa!

- www.tarjouspalvelu.fi/jns  - toimittajaportaali: Joensuun seudun hankintatoimen julkaisemat avoinna olevat tarjouspyynnöt (sähköinen kilpailutusjärjestelmä). Hilma ohjaa Tarjouspalveluun, jos hankkiva yksikkö käyttää sähköistä järjestelmää. Tarjouspyyntöjä voi olla myös paperiversioina.

- www.pienhankintapalvelu.fi  -toimittajaportaali: Kansallisten kynnysarvojen alittavien hankintojen julkaisupaikka, katso "Pohjois-Karjala" ja siellä "tarjouspyynnöt" (pienhankinnat eivät näy Hilmassa)

- www.hankintakalenteri.fi/jns : Maakunnan tulevat kilpailutukset ja tehdyt hankintapäätökset (sanahaku: Ctrl + f)

Suosittelen tekemään Pienhankintapalveluun ilmaisen vahdin (ohje oppaassa) ja keskittymään viikoittain Hilma.fi -sivuston seuraamiseen. Hae -kentässä voitte määritellä aikavälin, jolta haette tarjouspyyntöjä (eli hakisi vaikka maanantaisin aina edellisen viikon julkaistut tarjouspyynnöt). Sanahakuun kannattaa laittaa tähdet sanan ympärille, niin hakee muualtakin kuin vain otsikosta, esim. *kiinteist*, ei tarvitse olla kokonainen sana.

Autan mielelläni kaikissa hankintoihin liittyvissä isoissa ja pienissä kysymyksissä.

Päivi Halonen
hankinta-asiamies
Joensuun Seudun Kehittämisyhtiö JOSEK Oy Länsikatu 15
80110 Joensuu
paivi.halonen@josek.fi

Valtimon kunnan, Valtimon Yrittäjät ry:n ja PIKES Oy:n järjestämä tilaisuus oli avoin kaikille julkisista hankinnoista kiinnostuneille, erityisesti alueen yrittäjille.

Illan ohjelma:

• Tilaisuuden avaus, toimitusjohtaja Minna Heikkinen, PIKES Oy
  • Valtimon kunnan tervehdys, kunnanjohtaja Leena Mustonen
  • Yhteistyöllä hyviin hankintoihin, Valtimon Yrittäjät ry:n puheenjohtaja Juhani Turunen
  • Miksi ja miten osallistua hankintoihin? Hankinta-asiamies Päivi Halonen, JOSEK Oy
  • Valtimon kunta kertoo tulevista hankinnoistaan
  • Vapaata keskustelua