angle-left HHJ-kurssi Pielisen Karjala

Kumppanina yritysten kasvussa ja uudistumisessa

HHJ-kurssi Pielisen Karjala

Yrittäjä, yritysjohto, omistajat ja rahoittajat tarvitsevat tuekseen eri alojen kokeneita asiantuntijoita. Aktiivisen hallitustyöskentelyn avulla voidaan parhaiten sitoa yritykseen sen tarvitsemat ulkopuoliset resurssit toimivan johdon tai yrittäjän tueksi. Syksyllä 2020 järjestimme Hyväksytty hallituksen jäsen -koulutuksen Pielisen Karjalassa. Koulukseen kuului 4 tiivistä koulutusjaksoa seuraavista aineista: hyvä hallintotapa, hallituksen ja hallitustyön organisointi, strategiatyö sekä yrityksen talouden seuranta ja ohjaus. Yhteistyö Lieken kanssa mahdollisti oman koulutuksen Pielisen Karjalaan, yleensä HHJ-kurssit on järjestetty Joensuussa.

Eväitä hallitustyöskentelyn kehittämiseen

Porokylän Leipomo Oy:n toimitusjohtaja Erik Kärki oli harkinnut HHJ-kurssille osallistumista aikaisemmin, mutta silloin siihen ei ole ollut aikaa. Onneksi kurssi tuli nyt Pielisen-Karjalaan eikä pelkästään Joensuuhun. Tämä helpotti mukaan lähtemistä. Kokemus oli kaikkiensa positiivinen ja erityisesti hallitustyöskentelyn strateginen osuus kiinnosti häntä. Kurssi antoi hyviä eväitä hallituksen perustyöhön, pitkäjänteiseen kehittämiseen sekä hallituksen koostumuksen suunnitteluun. Suosittelen ehdottomasti hhj-kurssia.

HHJ-kurssin myötä syvällisempää strategista pohdintaa

Mielenkiinto hallitustyöskentelyyn innosti Jarkko Pääkköstä Nurmeksen Teräsmyynti Oy:stä osallistumaan HHJ-kurssille. Nyt oli hyvä tilaisuus käyttää aikaa itse tutkiskeluun ja syvällisempään strategiseen pohdintaan eri liiketoiminta-alueiden osalta painopisteinä tehokkuus, kannattavuus ja tuotteiden elinkaari. Kurssi oli hyödyllinen, etenkin strategiatyö ja hallitustyön organisointi kiinnostivat. Koulutus oli ajankäytöllisesti hyvin järjestetty, neljä puolen päivän jaksoa oli sopiva rytmitys.  Suosittelen ehdottomasti kurssia jokaiselle yrittäjälle. Yrittäjällä pitää olla hetki aikaa pysähtyä tarkastelemaan omaa yritystoimintaansa.