angle-left Ideakartoitus - ideat uusiksi tuotteiksi, palveluiksi ja toimintatavoiksi

Ideakartoitus - ideat uusiksi tuotteiksi, palveluiksi ja toimintatavoiksi

Pielisen Karjalan kehittämiskeskus Oy PIKES ja Vaara-Karjalan Leader ry ovat yhteistyössä kartoittamassa Pielisen Karjalan yritysten, yhdistysten ja muiden paikallisten toimijoiden ideoita uusiksi tuotteiksi, palveluiksi ja toimintatavoiksi.

Erityisesti toivomme biotalouteen eli uusiutuvien luonnonvarojen tuottamiseen, käyttöön ja jalostamiseen liittyviä ideoita, mutta muutkin ideat ovat tervetulleita. Kehityskelpoisimmista ideoista toivomme syntyvän yritys- ja kehittämishankkeita ja sitä kautta uutta tai uudistettua yritystoimintaa ja uusia palveluja Pielisen Karjalaan.

Tämän viestin lopussa on linkki kyselyyn, jossa selvitetään näitä ideoita ja tiedustellaan paikallisia kehittämistarpeita.

Kartoituksen tuloksia esitellään ja kehityskelpoisimpia ideoita työstetään eteenpäin ke 11.5.2016, klo 14-18 Lieksassa (tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin) järjestettävässä innopajassa, johon kutsutaan yhteisten hankkeiden kehittämisestä ja toteuttamisesta kiinnostuneita toimijoita. Etusijalla työpajaan kutsuttavina henkilöinä ovat tässä kyselyssä tai erillisissä haastatteluissa uuden idean esitelleet toimijat. Jos edelleen työstettäväksi valittu idea on sen luonteinen, ettei idean esittäjä halua käsiteltävän sitä julkisesti innopajassa, järjestämme myös ns. klinikan, jossa ideaa käydään läpi luottamuksellisesti pienemmällä porukalla (esim. yhdessä PIKES:n yritysasiantuntijoiden ja ELY-keskuksen rahoitusasiantuntijoiden kanssa). Kaikkia idean esittäjiä pyritään auttamaan tarpeen mukaan esim. rahoitusmahdollisuuksien selvittämisessä.

Kyselyyn vastaaminen vie aikaa noin 15 minuuttia. Kyselyn viimeinen vastauspäivä on ke 13.4.2016.

TÄSTÄ LIITTEESTÄ löytyy tietoa joistakin ELY-keskuksen ja Tekesin tarjoamista rahoitusmahdollisuuksista.

LINKKI KYSELYYN: https://www.webropolsurveys.com/S/EE53E6CA4B235011.par

Lisätietoja ja yhteistyöstä etukäteen kiittäen,

Toimitusjohtaja Minna Heikkinen, PIKES Oy

Toiminnanjohtaja Hannele Pyykkö, Vaara-Karjalan Leader r.y