angle-left Kurvaa Nurmes-Valtimoon! Tervetuloa työpajaan!

Kurvaa Nurmes-Valtimoon! Tervetuloa työpajaan!

Nurmes-Valtimon taajamien elinvoimaisuuden kehittymistä varten alueelle tarvitaan lisää palvelujen käyttäjiä. Matkailijat tuovat piristystä ja asiakaskuntaa paikallisille erikoiskaupoille, vähittäiskaupalle, ravintoloille ja kahviloille.

Nurmeksen ja Valtimon taajamien löydettävyyden ja valtatie 6:lta opastamisen kehittämistarpeita ja -mahdollisuuksia on kartoitettu loppuvuoden 2019 aikana toteutetussa selvityksessä, jonka tuloksiin päästään yhdessä tutustumaan tammikuussa. Selvityksen alustavien tulosten esittelyä, kommentointia ja jatkojalostamista varten järjestetään keskustelu- ja työpajatilaisuus. Toivomme mahdollisimman monen matkailun, kaupan ja muiden kaupungin kehittämisestä kiinnostuneiden toimijoiden antavan tärkeän panoksensa liikenteen ohjaamisen kehittämissuunnitelmaan. Tule kertomaan näkemyksesi ja ideasi!

TYÖPAJA: keskiviikkona 29.1.2020 klo 15:00-18:00 Hyvärilä, Lomatie 12, Ronkeli-kabinetti

Alustava aikataulu:

klo 14.45-15.00 Kahvitarjoilu

klo 15.00-15.10 Tervetuloa ja esittäytyminen / Minna Heikkinen, PIKES

klo 15.10-15:45 Kehittämisen lähtökohdat ja selvityksen tuotokset / Kaisa Merilahti, Ramboll Finland

klo 15.45-17.30 Kommentit ja ryhmätehtäviä

• Aihioiden pohjalta kehittämistoimenpiteiden ideointi
  • Toimenpiteiden tiekartta ja yhteistyö

klo 17.30-18.00 Yhteenveto ja loppukeskustelu

Tarjolla on kahvia sekä pientä suolaista ja makeaa.

Pyydämme ilmoittautumaan viimeistään 22.1.2020 oheisen linkin kautta: LINKKI ILMOITTAUTUMISLOMAKKEESEEN.

PIKES:in toimeksiannosta tehtävässä työssä on tavoitteena kehittämissuunnitelma liikenteen ohjaamiseksi Nurmes-Valtimon kuntataajamiin ja sitä kautta palvelujen käyttäjämääriä lisäämällä kasvattaa alueen elinvoimaisuutta. Konsulttina työssä toimii Ramboll Finland Oy.

Yhteistyöterveisin

Minna Heikkinen, toimitusjohtaja, Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy, minna.heikkinen@pikes.fi

Kaisa Merilahti, projektipäällikkö, Ramboll Finland Oy, kaisa.merilahti@ramboll.fi