angle-left Matkailuneuvonta keskitetään kesäsesonkiin

Matkailuneuvonta keskitetään kesäsesonkiin

Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PIKES:n pitämä Matkailuneuvonta #VisitNurmesValtimo keskittää jatkossa matkailuneuvonnan kesäsesonkiin. Kesä- elokuun aikana matkailuneuvonnassa kävi yhteensä noin 300 asiakasta. Kesällä matkailijat kysyivät erityisesti pyöräily- ja retkeilyreiteistä, kalastuspaikoista sekä ruokapaikoista, Puu-Nurmeksesta ja Bombasta. Useimmat matkailuneuvonnan asiakkaat ovat päiväkävijöitä ja haluavat tietää, mitä voivat tehdä muutamassa tunnissa Nurmeksessa. Henkilökohtaiselle matkailuneuvonnalle ei Nurmeksessa ole juurikaan tarvetta kesäsesongin ulkopuolella, silloin matkailuneuvonnassa käy vain muutama henkilö viikossa. Tämä selittyy sillä, että matkailijat etsivät tietonsa ensisijaisesti internetistä ja alueesta löytyy hyvin tietoa eri verkkosivuilta.

Matkailuneuvonta sulkee ovensa syyskuussa ja avaa ovensa seuraavana kesänä. Ensi kesänä toimivalle matkailuneuvonnalle haetaan uutta toimipaikkaa keskeiseltä sijainnilta, josta tiedotetaan kevään aikana. Matkailuneuvonta palvelee jatkossakin puhelimitse, sähköpostitse ja sosiaalisen median kautta.

Syys-, talvi- ja kevätkauden keskitymme eri matkailun kehittämishankkeiden eteenpäin viemiseen sekä matkailualan yhteistyön ja näkyvyyden edistämiseen yhdessä alueen yritysten kanssa.

Lisätietoja:
Kati Lipponen