angle-left Onnistu julkisissa hankinnoissa –opas yrittäjille

Pielisen Karjalan kestävät hankinnat –hankeen ensimmäinen opas on nyt valmis. PIKESin Pielisen Karjalan kestävät hankinnat  -hanke pyrkii parantamaan kuntien tarpeiden ja yritysten tarjonnan kohtaamista. Nyt valmistunut opas auttaa yrittäjiä ymmärtämään hankintaprosessin kulun ja neuvoo tarjousten tekemisessä.

Puolet kuntien yrityksiltä tekemistä hankinnoista tehdään oman alueen yrityksistä. Mahdollisuuksia ja halukkuutta lisätä ostoja omalta seudulta on. Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PIKES käynnisti hankkeen, jonka tehtävänä on tuoda tietoa tarpeista ja tarjonnasta sekä neuvoa ja auttaa konkreettisissa kilpailutuksissa.

Nyt valmistunut opas " Onnistu julkisissa hankinnoissa –opas yrittäjille" on hankkeen ensimmäinen julkaisu, joka auttaa yrittäjiä ymmärtämään hankintaprosessin kulun ja neuvoo tarjousten tekemisessä. Opas on saatavissa painettuna versiona, ladattavissa tai luettavissa PIKESin nettisivuilta (www.pikes.fi).

Pielisen Karjalan Kestävät hankinnat hanke kestää marraskuuhun 2015 ja sitä rahoittaa Pohjois-Karjalan maakuntaliitto Euroopan Aluekehitysrahaston varoista (70%) ja Pielisen Karjalan kunnat.

Lisätietoja:
Riitta Kinnunen