angle-left Resurssit hyötykäyttöön -työpaja Nurmeksessa 31.3.2016 klo 12 - 16

Paikka: Hyvärilä, Nurmes

Tapahtuman toimintamalli tuo vapaiden resurssien (materiaalit ja niiden sivuvirrat, jätteet, energia, palvelu, osaaminen, konekapasiteetti, tilat) tuottajat ja hyödyntäjät saman pöydän ääreen, jolloin toisen toimijan sivuvirta tai jäte voi muuttua tuottavaksi resurssiksi toiselle ja säästää kummankin kustannuksia. Malli on toimiva ja tehokas. Tapahtuma on tarkoitettu yritysten ja organisaatioiden tuotannosta, materiaali-, energia- tai jäteasioista ja toiminnan kehittämisestä vastaaville sekä resurssien käyttöä edistävien palvelujen tuottajille.

12:00- 12:15 Ilmoittautuminen ja kahvi

12:15 Tervetuloa – Pekka Horttanainen PIKES / Teolliset symbioosit -hanke

12:25 Uudistunut jätelaki ja vaikutukset kierrätykseen / Linnunmaa, Elli-Inkeri Ryynänen

12:40 Liiketoimintaa sivuvirroista / Biokymppi Oy, Mika Juvonen

Työpajan työskentelyohjeet

13:00 Työpajaosuus
14:15 Kahvit ja verkostoitumista
14:45 Työpajaosuus jatkuu
15:45 Yhteenveto ja jatkotoimenpiteet

16:00 Lopetus

Tervetuloa!

Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautumiset 28.3.2016 TÄSSÄ LINKISSÄ.  Lisätietoja Pekka Horttanaiselta pekka.horttanainen@pikes.fi p.0469219040 tai Niina Huikurilta niina.huikuri@pikes.fi tai p.0406898166.

Hankkeen päärahoittaja on Pohjois-Karjalan Maakuntaliitto Euroopan aluekehitysrahaston varoista. Hankkeen toteuttajina ovat Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PIKES, Keski-Karjalan Kehitysyhtiö Oy KETI, Oy ja Joensuun Tiedepuisto Oy.