angle-left Silva Innovation -teknologiakilpailu

Silva Innovation -teknologiakilpailu

Silva Innovation järjestää teknologiakilpailun, jonka tarkoituksena on löytää kiertotalouteen liittyviä innovaatioita Silva Innovation -kehitysohjelmaan ja kaupallistamiseen. Tavoitteena saada mukaan teknologiaratkaisuja, joiden prototyyppejä on jo testattu laboratoriomittakaavassa. Kilpailussa on kolme kategoriaa: energia, metsä ja jätteet. Kilpailuun ilmoittautuminen päättyy 9.5.2018.

Kilpailun tulokset julkistetaan 22.5.2018 Helsingissä. Maksimissaan yhdeksän kiinnostavinta ehdotusta pääsee kilpailun finaaliin ja esittelemään teknologiaratkaisuaan kansainvälisille sijoittajille. Paras innovaatio palkitaan 5.000 euron pääpalkinnolla ja pääsyllä Silva Innovation kehitysyhteistyöhön. Lisäksi kolme - viisi kiinnostavinta teknologiaa voittaa pääsyn rahoitusneuvotteluihin. Tavoitteena innovaatioiden kaupallistaminen tai teknologian pilotointi Silva Innovation -tuotekehityskeskuksessa Nurmeksessa. Tilaisuudessa on edustettuina seuraavat kiinalaiset rahoitusalan toimijat: FinChina International Education Ltd, CICC, Shenzhen Capital, China Create Capital, Deking Capital Management ja China Media Capital. Rahoitusmahdollisuus myös Nurmekseen perustettavasta rahastosta.

Kilpailun järjestäjinä toimivat Silva Innovation, Nurmeksen kaupunki ja Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PIKES.

Silva Innovation, Nurmes Biopark

Silva Innovation on kansallinen ja kansainvälinen yritysverkosto, joka etsii ja valitsee innovatiivisia ja lupaavia teknologiaprojekteja. Silva Innovation kehittää ja tukee teknologioita, ratkaisuja ja projektihakemuksia. Nurmes Bioparkin sijainti mahdollistaa teknologioiden ja ratkaisujen testaamisen teollisessa ympäristössä.

Lisätietoja:

Asko Saatsi, kaupunginjohtaja