angle-left Sisältömarkkinointi vahvassa roolissa matkailubisneksessä

Pohjois-Karjalaan 10 bloggaria bloggariyhteistyössä matkailun kasvuohjelma –hankkeen kanssa

Matkamessujen toteuttama bloggaajaohjelma Nordic Bloggers' Experience (NBE) toteutuu tammikuussa 2016 laajempana kuin koskaan. Kansainvälisten bloggaajien avulla Suomi-brändi leviää maailmalle tehokkaasti, uusia kanavia ja ihmisten aitoja kokemuksia hyödyntäen. Pohjois-Karjalaan bloggareita tulee 23.-26.1.2016 yhteensä 10 seitsemästä eri maasta.

NBE-kampanja tuo suomalaiselle matkailulle kymmenien miljoonien yleisön sosiaalisessa mediassa ympäri maailmaa. Kampanja on saavuttanut laajan tunnettuuden kaikkialla maailmassa, ja digitaalisten vaikuttajien keskuudessa Matkamessut nähdään yhtenä Euroopan tärkeimmistä matkailualan kohtaamispaikoista. Tammikuussa kolmatta kertaa järjestettävään ohjelmaan haki 400 bloggaajaa 44 eri maasta, 18 eri kielialueelta. Mukaan NBE:hen valittiin 58 ulkomaista bloggaajaa, instagrammaajaa ja tubettajaa 21 maasta.

Sisältömarkkinointi vahvassa liitossa aitojen kohtaamisten kanssa

Nordic Bloggers' Experience on kansainvälisestikin ainutlaatuinen ohjelma. Se on yksi tapa linkittää digitaalinen markkinointi ja kasvokkain tapahtuvat kohtaamiset. Bloggaajat matkustavat Suomeen omalla kustannuksellaan ja saavat vastineeksi koulutusta, elämyksiä ja kontakteja Matkamessuilla esittäytyviin matkailualan toimijoihin. Tästä kaikesta he ammentavat sisältöä blogeihin ja muihin sosiaalisen median kanaviin.

- Sisältömarkkinoinnin roolia matkailumarkkinoinnissa ei tänä päivänä voi väheksyä. Matkamessujen kehittämän bloggaajaohjelman avulla pystymme tarjoamaan messuilla mukana oleville yrityksille aitoa lisäarvoa yhdistämällä kasvokkain kohtaamiset vahvaan kansainväliseen näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa. Asiakkaamme haluavat tavoittaa nykyajan matkailuvaikuttajia, ja siihen Matkamessut tarjoaa NBE:n kautta hyvän välineen, toteaa Matkamessujen myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri.

NBE:ssä mukana olevat yritykset ovat huomanneet, kuinka merkittävä rooli sisältöyhteistyöllä on nykypäivänä tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa. Kampanjan onnistuminen on yhteistyön tulos, jossa on mukana kymmeniä messuilla olevia yrityksiä ja alueorganisaatioita.

Pohjois-Karjalan matkailun kasvuohjelma 2015-2017 –hanke tuo kymmenen bloggaria tutustumaan Pohjois-Karjalaan yhteistyössä NBE-ohjelman kanssa 23.-27.1.2016.

-Olemme saaneet upean joukon tutustumaan Pohjois-Karjalan eri matkailukohteisiin, iloitsee Pohjois-Karjalan matkailun kasvuohjelman ohjelmajohtaja Susanna Saastamoinen. Osallistujat ovat USA:sta, Saksasta, Iso-Britanniasta, Ruotsista, Hollannista ja Venäjältä.

Lisäksi mukana on ns. hostaajabloggaaja Suomesta. –Bloggajien joukossa on myös videobloggaajia eli tavallisten blogien lisäksi aluettamme tullaan esittelemään myös Youtubessa, Saastamoinen kertoo. –Pohjois-Karjalan monipuolisessa ohjelmassa on mm. Kantele-workhsop, avantouintia, kalastusta, piirakkakoulu sekä vierailu Kolilla, Saastamoinen valottaa.

Nordic Bloggers' Experience on Matkamessujen järjestämä kansainvälisille matkabloggaajille suunnattu ohjelma. Siihen osallistuu 69 bloggaajaa, joista 11 on suomalaisia isäntiä. Vuonna 2016 NBE:n kumppaneina ovat Visit Finland, Radisson Blu, Forenom, Finnair, Canon ja Expedia. NBE:n bloggaajamatkoja järjestävät tällä kertaa Pohjois-Karjala/VisitKarelia.fi, Visit Espoo, Rovaniemi, Ruka, Päijänne & Lahti Region, Turku Touring, Visit Åland, Etelä- Pohjanmaa, Visit Sweden sekä Visit Estonia ja Eckerö Line.

Vuonna 2014 NBE voitti kustannustehokkaana kampanjana Kuntamarkkinoinnin Suomenmestaruuden. Vuonna 2015 NBE-kampanja palkittiin onnistuneena lanseeraustapahtumana Evento Awards -kilpailussa sekä blogimarkkinoinnin edelläkävijäkampanjana The Blog Marketing Award -palkinnolla. Nordic Bloggers' Experiencen kokoamisesta, bloggaajamatkoista ja käytännön järjestelyistä vastaa toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti kohtaamistoimisto Innastus Oy:stä.

Matka 2016 on Pohjois-Euroopan suurin matkailualan tapahtuma. Se järjestetään Messukeskuksessa Helsingissä 21.–24.1.2016. NBE-bloggaajaohjelma on käynnissä 16.–26.1.2016

Lisätietoja NBE-ohjelmasta:
Messukeskus, tiedottaja Riikka Luomanpää, 050 540 4231, riikka.luomanpaa@messukeskus.com
Innastus Oy, toimitusjohtaja Inna-Pirjetta Lahti, 050 3760824, inna-pirjetta.lahti@innastus.fi www.nbe.fi
Lista osallistujista on julkaistu osoitteessa http://www.nbe.fi/bloggers/.
#NBEFinland

Lisätietoja Matkamessuista 2016:
Messukeskus, tiedottaja Antti Karjunen, p. 050 574 3444, antti.karjunen@messukeskus.com www.matkamessut.fi

Kuvia Matkamessuista ja vuoden 2015 NBE-ohjelmasta vapaasti median käytettäväksi: http://mediabank.messukeskus.com (Nordic Bloggers' Experience -kuvat löytyvät avainsanalla NBE)

Lisätietoja Pohjois-Karjalan ohjelmasta sekä haastattelupyynnöt matkan aikana bloggareille:
Ohjelmajohtaja Susanna Saastamoinen, puh. 0400 311 213, susanna.saastamoinen@visitkarelia.fi