angle-left Tavoitteena Pohjois-Karjalan matkailijamäärän tuplaus

Kimmeliin 19 miljoonan uudistukset ja Villi Pohjola Bomban karjalaiskylän toimijaksi

PKO satsaa matkailuun. Tässä 17.6.2020 tiedotteen "Bomba-osuus":

Nurmeksessa Bomban kylpylähotelli avattiin 6,5 miljoonan euron investoinnin jälkeen uudistettuna 2018. Se oli avaus alueen kehittämiselle, ja 2019 yöpymiset Bomballa kasvoivat 30 prosenttia.

– Nyt on vuorossa Bomban talon ja karjalaiskylän kehitys. Rakennamme yhteistyökumppanien kanssa Bomban talosta ympärivuotisen karjalaisuuden tapahtumatalon. 17.7. avaamme Suojärven pitäjäseuran kanssa Bomban talolla Karjalainen nainen juhlassa -näyttelyn. Kehityksen seuraava vaihe on Bomban alueen kansainvälistyminen ja ohjelmapalvelutarjonnan monipuolistaminen. Olemme solmineet Villi Pohjolan kanssa yhteistyösopimuksen, jonka myötä saamme Nurmeksen lisäksi koko Järvi-Suomen alueelle lisää kansainvälisiä matkailijoita, matkailu- ja ravitsemiskaupan vt. toimialajohtaja Antti Varis sanoo.

– Kauniin Pielisjärven rannalla sijaitseva Bomba on täysin erilainen matkailukokonaisuus kuin Lappi, Helsinki tai saaristoalue, ja juuri siksi erittäin houkutteleva. Kansainvälinen matkailija hakee luontoarvoja, puhtautta, raikkautta, turvallisuutta, viileyttä ja mökkiunelman maisemaa. Bombalta löytyy kaikkea tätä. Täältä pystymme palvelemaan entistä paremmin myös muuta Järvi-Suomen aluetta, kuten Pohjois-Savoa ja Kainuuta, Villin Pohjolan toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo.

Villi Pohjola aloittaa ohjelmapalvelutoiminnan Bomballa 1.1.2021 ja 1.5.2021 lähtien Villi Pohjola vuokraa käyttöönsä koko karjalaiskylän 50 huonetta. Ulkomaisia matkanjärjestäjiä palvellessaan Villi Pohjola hoitaa ohjelman suunnittelun, logistiikan hallinnan, palvelun tason, alihankkijoiden hallinnan ja laskutuksen, mikä helpottaa kansainvälisten turistien Suomeen houkuttelemista.

– On hienoa nähdä, että Visit Finlandin pitkäjänteinen työskentely Lakeland -projektissa yhdessä alueen matkailuyritysten kanssa tuottaa konkreettisia tuloksia ja mittavia investointeja alueen matkailurakenteeseen. Se tuo alueen matkailun kehitykseen suuria uusia mahdollisuuksia, ja edesauttaa myös valtakunnallisesti matkailun tarjoomakehityksen houkuttelevuuden parantamista kansainvälisillä markkinoilla. Toivottavasti moni muukin toimija rohkaistuu PKO:n esimerkin mukaisesti kehittämään Järvi-Suomen alueen matkailutarjontaa, sanoo Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen.

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Villi Pohjola Oy on osa Lomarengas-konsernia, joka on tarjonnut puitteita vapaa-ajan viettoon Suomessa yli 50 vuoden ajan. Villi Pohjola operoi Suomen lisäksi, Ruotsin, Venäjän ja Norjan Lapin alueella.

Lisätietoja: PKO, toimitusjohtaja Juha Kivelä, p. 050 330 2060
Visit Finland, johtaja Paavo Virkkunen, p. 040 766 6355
Villi Pohjola, toimitusjohtaja, Sami Päivike, p. 050 554 4356

Tiedote kokonaisuudessaan https://pko.fi/news/jarvi-suomen-matkailuun-lisaa-vauhtia/