angle-left Tuotekehitys INTO-työkalulla 13.-14.9.2016 Kolilla

INTO – INNOVAATIOPALVELU

Savonia-ammattikorkeakoulu tarjoaa käyttöönne kattavan palvelutarjonnan kehittämisi­deoiden tunnistamiseen, arviointiin ja työstämiseen toteutettaviksi toimenpiteiksi. Kehit­tämisteemat voivat koskea esimerkiksi energiatehokkuuden, tuotteen tasalaatuisuuden, prosessien, tuotteiden ja palveluiden tai liiketoimintamallien kehittämistä.

Menetelmä perustuu kolmeen periaatteeseen 1) päätöksen­tekijöiden sitoutumiseen, 2) kysytään heiltä, jotka parhaiten tietävät, kuten henkilöstöltä, asiakkailta ja yhteistyökump­paneilta sekä 3) ydinlukulaskentaan, joka seuloo matemaat­tisella varmuudella parhaiten asetetut kriteerit täyttävät vaihtoehdot. Menetelmä tehostaa prosessiin osallistuvien ajankäyttöä ja varmistaa, että lopputuloksena on valikoituja konkreettisia toimenpiteitä.

Valituissa teemoissa  tunnistetaan iso joukko tuotekehitysideoita,  joista seulotaan heti toteutettavat toimenpiteet organisaation johdon määrittämille kehittämisalueille. Näin parannetaan tuottavuutta, tehokkuutta, löydetään asiakkaiden tarpeita vastaavia uusia tuotteita ja liiketoimintamalleja. Innovaatio-osaaminen paranee ja tuottaa pysyviä tuloksia.

Päivien ohjelmat:

13.9. klo 9:00 -12

1. Avauspuheenvuoro ja päivien tavoitteet

2. Into -menetelmän esittely

3. Ideoinnin käynnistäminen

• Ideointipaja, 60 min
  • Ideoidaan valittuihin kategorioihin

4. Ideoiden siirtäminen Intoon

5. Lounas

6. Ideoiden arviointi (arviointi vie aikaa noin 30 min - toteutetaan omaehtoisena)

14.9.  "Tulospäivä"   klo 9-12

Tulosten esittely

•  Into tulokset
  •  keskustelu
  •  jatkotyöstö parhaista ideoista
  •  tulosten esittely ryhmittäin

TKI-ASIANTUNTIJA Tuomo Eskelinen | puh. 044 785 6613 | tuomo.eskelinen@savonia.fi

Ilmoittautumiset pyydämme 8.9.2016 mennessä riitta.kinnunen@pikes.fi tai 046 9232 472.

Tilaisuus on avoin kaikille yrittäjille, tuottajille tai yrittäjäksi aikoville ja se on osanottajille maksuton.

TERVETULOA!