angle-left Vihreän teollisuuden alue, Nurmes

Vihreän teollisuuden alue on Nurmeksessa sijaitseva vuonna 2013 kaavoitettu uusi teollisuusalue. Alueelle sijoittuvien biotalousyritysten johdosta ja Nurmeksen HINKU-tavoitteiden mukaisesti alue päätettiin nimetä vihreän teollisuuden alueeksi. Nimen mukaisesti alueelle sijoittuvat yritykset tulisivat noudattamaan toiminnassaan kestävän kehityksen periaatteita tuottaen tuotteita ja palveluja vähäpäästöisesti, resurssitehokkaasti ja ympäristöystävällisesti. Teollisuusalueelle on rakentumassa vajaan 3 ha:n suuruinen bioterminaali sekä Koneurakointi S. Kuittinen Oy:n puunkuljetus- ja -korjuuyrityksen toimisto- ja huoltohalli. Feedstock Optimum Oy:n toimesta alueelle rakennetaan biojalostamo, joka tulee jalostamaan puupohjaisia bionesteitä ja biohiiltä. Alueella on rautatieyhteys, johon on suunnitelmissa rakentaa kaksi sivuraidetta. Alueelle on kaavoitettu yhteensä 9 teollisuustonttia.

Tutustu Nurmeksen Vihreän teollisuuden alueeseen. Tässä linkki uuteen esitteeseemme sekä esittelyvideoomme.

Niina Huikuri
teollisuusalue- ja yritysasiantuntija