angle-left Villi Pohjola Oy sijoittuu Bomballe

Villi Pohjola Oy sijoittuu Bomballe

Joulukuun puolessa välissä Villi Pohjola avaa ovensa Kalevan Hovissa ja käynnistää toimintansa heti joulusesonkiin. Joulupaketit, uuden vuoden paketit ja talven viikko-ohjelma ovat jo viimeistelyä vaille valmiita ja työntekijät Lakelandin alueelle on jo valittu. Ohjelmapalvelut ja vuokravälineet ovat jatkossa ostettavissa suoraan Kalevan Hovista, Break Sokos Hotel Bomban vastaanotosta ja tulevasta verkkokaupasta. Kalevan Hovissa tulee työskentelemään kenttäpäällikkö Mika Tossavainen, joka huolehtii muun muassa operatiivisesta logistiikasta, kalusteista ja reitistöistä. Hänen lisäksi työntekijöiksi on valittu keikkaluontoisesti toimivia kuljettajia, oppaita ja paikallisia yhteistyökumppaneita.

Bomban vahvuudet

”Olemme useamman vuoden tutustuneet alueeseen ja olemme tulleet siihen tulokseen, että tämä toimii hyvin meidän näkökulmasta. Sadan kilometrin säteellä on monta toiminta- ja ohjelmapalvelumahdollisuutta; on muun muassa Joensuu, Koli, Ruunaa, Tahko ja kolme lentokenttää. Pielisen rantasijainti niin kesällä kuin talvella on aivan omaa luokkaansa, kuten muutenkin ympäristön luonto. Tämä on sitä suomalaista kansallismaisemaa ja tätä haluamme tuoda esille. Alueella korostuu puhtaus, raikkaus, aidot kokemukset, mutta myöskin karjalaisuus, historia ja perinteet.” kertoo Villi Pohjolan toimitusjohtaja Sami Päivike. Viimeisenä sysäyksenä sijoittumispäätökselle oli yhteistyömahdollisuuden avautuminen PKO:n aktiivisuuden myötä. Kansainvälisillä markkinoilla tarvitaan oma majoituskapasiteetti palveluiden varmistamiseksi, joten Break Sokos Hotel Bomban karjalaiskylän majoituskapasiteetin hallinnointi siirtyy Villi Pohjolalle 1.5.2021.

Alueellisia yhteistyömahdollisuuksia

Vaikka Villi Pohjola käyttää karjalaiskylän majoituskapasiteettia, haluaa yritys hyödyntää myös muidenkin majoitusta kaikkialta. ”Asiakas määrittelee millaisessa majoituksessa haluaa yöpyä.” sanoo Sami Päivike. Samille on tullut jo paljon yhteydenottoja, mutta mielellään laajentaa yhteistyöverkostoaan. Hän vinkkaa, että tuotteen ei tarvitse olla valmis, vaan voidaan myös yhdessä pohtia tuotteistusta, hinnoittelua ja logistiikkaa. Yhteistyökumppanin tulee olla yritys, jonka tuotteet ovat ostettavissa selkeästi, helposti saatavilla sekä myöskin yrityksen on sitouduttava palvelun tuottamiseen. ”Alueella moni palveluntuottaja on keskittynyt kotimaan kauppaan, mutta rohkaisen kaikkia tutustumaan myös kansainvälisiin markkinoihin. Yhteistyöllä DMC voi auttaa viemään tuotteita kansainvälisille markkinoille sopivaksi ja auttaa kaupan kasvattamisessa. Kotimaan markkinat ovat rajalliset, joten jos on halukas kasvamaan, pitää ottaa kansainvälinen kauppa huomioon.” Päivike toteaa. Tällä hetkellä kansainvälinen matkailu on koronatilanteen vuoksi heikko, mutta elpyy vielä, joten sitä ei kannata unohtaa. Käynnistysvaiheessa toimitusjohtaja Sami Päivike on myös läsnä Kalevan Hovissa. Ota Samiin yhteyttä ja pohdi yhteistyömahdollisuuksia, Sami Päivike, p. 050 55 44 356 sami@wildnordic.fi.

Mikä Villi Pohjola?

Villi Pohjola Oy - kansainvälisillä markkinoilla Wild Nordic Finland - on kaikenkattava DMC (Destination Management Company), eli yritys kokoaa, paketoi, markkinoi ja myy itse matkailupalveluita erityisesti kansainvälisille matkailijoille. Yrityksen operatiivinen toimialue on koko Suomi, sekä Ruotsin, Norjan ja Venäjän pohjoiset osat. Yrityksen päätoimipiste on Rovaniemellä Joulupukin Pajakylässä ja muita toimipisteitä on tällä hetkellä myös Napapiirillä Vaattunki Resort Helsingissä Talvimaailma, Kittilässä Levillä ja Hailuodossa. Villi Pohjola Oy on osa Lomarengas -konsernia.

Jutun kirjoitti matkailukoordinaattori Kati Lipponen