angle-left Ylä-Karjalan matkailukylät-hankkeen kuulumiset

Kylämatkailussa tapahtuu

Testipäivä 2.5.

2.5. pidimme Ylä-Karjalan matkailukylät-hankkeen testauspäivän, jossa testasimme Koe pienois-Koli Kohtavaaralla, Pihan pyrähys sekä Karttakeppiä ja perunavelliä- tuotteita. Testipäivä oli oikein onnistunut ja kaikki tuotteet menevät ovat kesällä matkailijoiden koettavana. Pihan pyrähys ja Koe pienois-Koli Kohtavaaralla ovat myös takuulähtöinä Nurmes-Valtimo-alueen kesän 2019 viikko-ohjelmasta, jota voit katsoa TÄSTÄ LINKISTÄ Toimijoille testipäivästä on paljon hyötyä, sillä kun tuotetta testataan käytännössä, huomaa itsekin mitä asioita tulee kehittää tuotteessa ja saa muilta toimijoilta kehittämisideoita. Tuotetestauksia jatketaan sitä mukaa, kun testattavia tuotteita syntyy. Voit lukea testipäivästä myös Maakaista.fi sivulta.

Benchmarking-matka 7.5.

Teimme Ylä-Karjalan matkailukylät-hankkeen puitteissa benchmarking-matkan Lapinlahdelle 7.5. , jossa vierailimme Väärnin Pappilassa, Luovassa Puussa, Jokiniemen matkailussa ja Suomen asutusmuseossa. Toimijat ristiinmarkkinoivat toisiaan aktiivisesti ja hyödyntävät markkinoinnissa muun muassa Iisalmi ja tienoot-narkkinointia ja Kuopio-Tahko-markkinointi Oy:ta. Benchmarking-vierailijat kokivat tärkeäksi opiksi ristiinmarkkinoinnin ja sen lisäämisen omassa ja alueen toiminnassa. Yritykset olivat huomioineet hyvin lisämyynnin mahdollisuuden toimipaikoissaan ja paikat olivat hyvin viihtyisiä. Toimijat saivat matkalta inspiraatiota omaan ja yhteiseen tekemiseen.

Kesätori 1.7.

Ylä-Karjalan matkailukylät-hanke vieraili Nurmeksen kesätorilla 1.7., jossa jaettiin Valtimon kesä-esitettä, hankkeen esitettä ja muita alueen matkailuesitteitä. Hankkeen toimijat kertoivat omasta toiminnastaan ja hankkeessa tuotetuista tuotteista torivieraille.

Seuraava kokoontuminen 4.9.

Seuraava tapaaminen on 4.9. klo 16.30-20.30. Kokoontumisessa kerrataan mitä ollaan jo tehty vuoden aikana ja kuinka ensimmäinen kesä tuotteiden kanssa meni. Tervetuloa mukaan uudet ja vanhat osallistujat!

Lisätietoja:

Kati Lipponen