angle-left Yrittäjyys -teema Pielisen Messuilla

Pielisen Messut ovat tänä vuonna heinäkuun alussa lauantaina 11.7. klo 9 - 18 Valtimotalossa ja sen lähiympäristössä. Pielisenkarjalaiset kesävieraineen valtaavat Valtimon, koska samaan aikaan pidetään perinteiset Valtimon Kesäpäivät. Uskomme, että joukossa liikkuu paluumuuttoa miettiviä kesävieraita. Heistä voisi löytyä potentiaalisia yrittäjiä, työntekijöitä, ja ainakin he käyttävät alueen tuotteita ja palveluja vierailullaan. Myös me vakiasukkaat tarvitsemme muistutusta, miten mainioita tuotteita ja palveluja meillä on täällä tarjolla.

Myytkö yrityksesi lähiaikoina?

Yrittäminen on varteen ottava mahdollisuus paluumuutosta haaveilevalle etelään eksyneelle. Pielisen Karjalan alueen yrittäjät ikääntyvät, ja osa teistä miettii, että olisipa mukava vaihtaa vapaalle. Kerro aikomuksistasi meille, niin esittelemme yritystäsi Pielisen messuilla. Jos et vielä rohkene kertoa aikomuksista julkisesti, ota silti yhteyttä meihin. Esittelemme yrittämisestä kiinnostuneille toimialoja, joilla olisi yrityksiä tarjolla. Yrityksen nimen kerromme vain salassapitosopimuksen tehneille asiakkaillemme. Helpoin on tietenkin esitellä selkeää tuotetta; yritystä sen omalla nimellä. Myytävät yritykset ovat Yrityspörssissä joko toimialatietona tai omalla nimellään, jos yrittäjä niin haluaa.

Tarvitsetko osaavaa työvoimaa?

Onko yrityksesi toimialalle vaikea löytää osaajia Pielisen Karjalasta? Kesälomalaisissa voisi olla potentiaalisia työntekijöitä eri toimialoille. Kerro meille, millaista väkeä haluaisit palkata lähikuukausina yritykseesi. Teemme listaa mahdollisista työpaikoista Pielisen Karjalassa.

Linkki PIKESin yrittämisen mahdollisuudet –kyselyyn!

Kaija Turunen
viestintäasiantuntija