Edellisessä uutisoinnissa avasin käynnissä olevan yritysryhmän ”Metalli-Innovaatiot” suunnitelmia. Tässä keväällä kaikki kolme mukana olevaa yritystä osallistuivat omia tuotteitaan edistäviin myynti- ja markkinointitapahtumiin niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. PK-Levy Oy – Porin Matti -tuotemerkillään osallistui Kevätmessut 2025 tapahtumaan Messukeskuksessa Helsingissä, kuten myös Fineq International Oy – Carelia Grill tuotemerkillään samoin Kevätmessut 2025 tapahtumaan. Nurmeksen Teräsmyynti Oy – Pameco tuotemerkillään osallistui Maamess 2025 tapahtumaan Viron Tarttossa.
Kullekin näistä yrityksistä oli tärkeää olla esillä omilla tuotteillaan, asiakaskunnalleen ja tuoda tuotteensa esille oma brändiarvo edellä.

PK-Levy Oy
PK-Levy Oy on yritysryhmähankkeessa vahvasti mukana omalla PORIN MATTI-tuotteellaan. Tämän tuotteen kanssa yritys osallistui Kevätmessut 2025 tapahtumaan Helsingin Messukeskuksessa maaliskuussa 2025.
Pasi Karjalainen oli mukana tapahtumassa yhdessä yrityksen hallitusjäsenen Juha Sivonen kanssa. Heitä haastatellessa kysyin, minkälaisia odotuksia näiltä neljältä päivältä on? Pasi vastaili, että ”mukavia kontakteja. On tarkoitus jutustella ihmisten kanssa tulisijoista ja muustakin siihen liittyvästä.” Juhan mukaan ”varmaan Porin Matille hyvä tunnettavuuden lisäämisen paikka, kun ei olla isosti messuilla oltu ja messuilla kuitenkin käy varmaan kymmeniätuhansia ja Porin Matti on jo nimeltään tunnettu tuote, niin tämä on ihan hyvä buusti.”

Fineq International Oy
Fineq International Oy osallistui Carelia Grill tuotemerkin kanssa maaliskuussa Kevätmessut 2025 tapahtumaan Helsingin messukeskuksessa. Kyseessä on Suomen suurin piha- ja puutarha-alan tapahtuma, joka kerää kaikkea ko. aiheeseen liittyvää Helsingin messukeskukselle. Messuviikonloppuna, neljän päivän aikana kävijöitä oli yhteensä 61 972.
Ville Hämäläinen kuvaili tapahtuman merkitystä ja onnistumisia seuraavasti ”Kevätmessut sujuivat hyvin, tavoitteet osallistumiselle saatiin toteutettua eli brändin näkyvyyttä nostatettua ja tunnettavuutta kasvatettua monella tavalla. Fiilis oli hyvä messujen ajan ja paljon kiinnostuneita ihmisiä vieraili osastolla.”
Tämän lisäksi Ville näkee tulevaisuuden hyvänä; ”Koko 2025 kauden alku on ollut selkeästi virkeämpi kuin vuotta aiemmin, toki aikaisempi kevät ja ehkäpä valoisammat tulevaisuuden näkymät auttavat asiaa. Silti tietty varovaisuus on vielä läsnä kuluttajien keskuudessa, mutta valoa tunnelin päässä on. Carelia tuoteperheen osalta kehitys jatkuu ja pyritään tunnettavuuden kasvattamisella saada hyvää jalansijaa koko aidon tulen tulisijojen ja grillien markkinoilta.”

Nurmeksen Teräsmyynti Oy
Nurmeksen Teräsmyynti oli omalla osastollaan Maamess 2025 tapahtumassa Viron Tartossa huhtikuussa 2025.
Jarkko Pääkköselle Maamess 2025 -tapahtumaan osallistuminen oli osa Pameco-tuotemerkille haettavia vientimahdollisuuksia. Vientimahdollisuuksien kartoittamiseksi Nurmeksen Teräsmyynti on yritysryhmähankkeessaan hakenut tukea vientiponnisteluihinsa paikalliset markkinat tuntevalta asiantuntijalta. Tämä henkilö oli mukana osastolla ja Jarkon sanoin ”oli aivan ehdotonta, että osastolla oli mukana henkilö, joka puhui Viroa, sillä sen ansiosta osastolle uskaltautui toimijoita, joiden kanssa muuten olisi ollut vaikeata kommunikoida, ja saavuttaa heidän luottamuksensa esillä olevaan yritykseen ja tarjontaan.”
Jutun kirjoitti yritysasiantuntija Hannu Räsänen
PS. Jutun kirjoittajina haluamme tuoda vielä esille PIKESin tarjonnan Nurmeksen alueella toimiville yrityksille osaamisen kehittämiseen liittyen. Vieteri -hankkeessa tarjoamme yrityksille tuettuja asiantuntijapalveluja yrityslähtöisesti, yritysten tarpeisiin kohdistettuna aina vuoden 2026 toukokuun loppuun. Olkaa rohkeasti yhteydessä ja rakennetaan juuri teidän tarpeisiinne sopiva paketti edistämään tuottavuutenne kehittymistä. Kaikki nurmeslaiset yritykset ja toimialat voivat olla yhteydessä.
Metalli-innovaatiot 2024-25

VIETERI – Vihreän siirtymän, elintarvikejalostuksen ja teollisuuden tuottavuuden kehittämisohjelma
