Ajankohtaista

PIKESin tapahtumakalenteri

PIKESin tapahtumakalenterista löydät kaikki PIKESin järjestämät tilaisuudet.

  • 13.3. Koulutus maatiloille

    13.3. Maatilojen yhtiöittäminen ja kassabudjetointi – koulutus Pikes Oy järjestää maatilayrittäjille tarkoitetun koulutuspäivän maatilojen yhtiöittämisestä ja maatilojen kassabudjetoinnista Hyvärilässä 13.3.2024 klo 9.30-14.30. Koulutuksen sisällöstä vastaa Wikli Group Oy ja pankin kommenttipuheenvuoron pitää POP-pankki. Ohjelma: 9.30-11.30 Maatilojen yhtiöittäminen ja maatilan toimiminen osakeyhtiönä / MMM Harri Meriläinen Wikli Group Oy 11.30-12.00 Maatilojen yhtiömuotoinen toiminta pankin näkökulmasta / Agrologi…

  • Rahoitusinfo pidettiin 7.2.24

    Rahoitusinfo Nurmeksessa, tule tapaamaan rahoitusasiantuntijoita. Oletko suunnitellut investointeja tai miettinyt yritystoiminnan kehittämistä? Pohditko uuden yrityksen perustamista? Tervetuloa PIKES Oy:n järjestämään RAHOITUSINFOON 7.2.2023. Tilaisuudessa käydään läpi ELY-keskuksen tarjoamia rahoitusmahdollisuuksia ja niiden hakua eri kokoluokan yrittäjille. Aika: klo 14:00 – 16:00 Paikka: Ravintola Lempi, kabinetti Venla 2 krs, Porokylänkatu 18, 75530 Nurmes Aiheina muun muassa rahoituksen hakuun,…

  • 14.11.23 järjestettiin Tekoälyn hyödyntäminen matkailussa tilaisuus

    Matkalla pimeään… Ti 14.11. Tekoälyn ja immersiivisten teknologioiden (AR, VR) hyödyntäminen matkailussa Tule tutustumaan tekoälyyn ja immersiivisiin teknologioihin tiistaina 14.11. klo 15-17 Hyvärilän Höljäkkä-tilassa. Ole hyvä ja iImoittaudu tilaisuuteen to 9.11. mennessä. Muistathan mainita erikoisruokavaliot kahvitarjoilua varten. Tilaisuudessa tutustutaan tekoälyn mahdollisuuksiin yritystoiminnan edistämisessä, sekä valaisemattomaan taivaaseen, pimeyteen ja immersiivisiin teknologioihin erityisesti matkailun liiketoiminnan edistämisessä. Kerromme…

Ajankohtaistiedotteet

  • Rekry: markkinointikoordinaattori

    Tämä paikka on täytetty hakuajalla. Ei enää hakuja tähän paikkaan. Lähde mukaan Bomban* matkailualueen kasvuun ja kehittämiseen. Koskematon luonto, kansallinen kulttuuriperintö ja aidot, kiireettömät kohtaamiset ovat matkailua, jota ei voi monistaa. Kerro meille, mitä uutta sinä toisit alueen matkailumarkkinointiin?  Haemme nyt kokonaikaiseen ja toistaiseksi voimassa olevaan tehtävään Markkinointikoordinaattoria Tärkeimpinä työtehtävinä Odotamme sinulta Tarjoamme sinulle pienen,…


  • Rekry: taloushallinnon asiantuntija

    Paikka on täytetty. Ei enää hakemuksia. Kiitos kiinnostuksesta tehtäväämme kohtaan. Haemme asiantuntijatiimiimme PIKES Oy:hyn kokoaikaiseen, toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen Taloushallinnon asiantuntijaa Tärkeimpinä työtehtävinä Odotamme sinulta Tarjoamme sinulle pienen, ketterän työyhteisön tuen Taloushallinnon asiantuntijan tehtävään kuuluvat sekä PIKESin että toimitilayhtiö NYPin talous- ja toimistotehtävät. Työaika jakaantuu puoliksi näiden tehtävien välillä. Pielisen Karjalan Kehittämiskeskus Oy PIKES on…


  • Fysio-MM Oy

    Monialaista ja osaavaa palvelua Nurmeksesta tarjoaa Mika ja Marjo yritystensä kautta niin paikallisille kuluttaja-asiakkaille kuin yritykseltä yrityksille suunnatuin palveluin. Toiminnan taustaa Keskeisenä osana toimintaa on Fysio-MM Oy, joka tarjoaa monialaisia palveluja ihmisten hyvinvointiin ja hemmotteluun. Kinesiocenter Kuntoilukeskus on keskittynyt fysioterapia-, hieronta ja kuntosalipalveluiden tuottamiseen, kun taasen Nurmeksen Bomballa sijaitseva Glimmer Bomba keskittyy hyvän olon hoitoihin…


  • Ny-yrittäjästä toiminimi-yrittäjäksi

    Jesper Tupaoja on iästään huolimatta jo kokenut yrittäjä. Hän hyödynsi Riverialla opiskellessaan mahdollisuutta toimia Nuori Yrittäjyys -ohjelmassa ja opiskeli yrittäjyyden taitoja jo opiskeluaikana. Jesperillä on pian taskussaan sekä talonrakentajan että autonasentajan tutkinnot, ja näitä taitoja hän hyödyntää perustamansa yrityksen Tupaojan huolto ja palvelut pyörittämisessä. Tupaojan huolto ja palvelut tarjoaa asiakkaille autojen huolto- ja korjauspalvelua sekä…


  • Matkailualalla määrätietoisia kehittämistoimenpiteitä

    Kehittämistoimenpiteillä on tarkoitus aktiivisesti rakentaa Bomban matkailualueen tulevaisuutta ja kehittää alueen palvelutuotanto hyvälle tasolle palvelemaan hotellilaajennuksen tuomaa asiakasvirtaa. Alueen kiinnostavuus nousee ja hyvä asiakaskokemus sekä palaavien matkailijoiden että suosittelijoiden myötä luo uutta kysyntää, kun sekä majoitus- että aktiviteettikapasiteetti ovat tasapainossa. Nyt on hetki kehittää ja lisätä alueen palveluja. Käynnistimme ensimmäisenä Pohjois-Karjalassa digitaalisen matkailutuloselvityksen, jonka kausikohtaisia raportointeja…


  • Pienhankinnat paikallisille

    Pienhankinnat paikallisten yrittäjien haltuun – mutta kuinka? Tervehdys hyvä PIKES-uutisten lukija! Nimeni on Pinja Konttinen ja toimin Pohjois-Karjalan alueen hankintaneuvojana. Julkiset hankinnat ovat valtakunnallisestikin puhuttava aihe – keskustelua käydään mm. hankintojen paikallisuudesta, yritysten tarjousaktiivisuudesta, aluetaloudesta ja ennen kaikkea hankintalain toisesta korjaussarjasta. Tässä jutussa perehdymme kuntien pienhankintoihin. Pienhankinnat – mitä ne ovat? Pienhankinnoilla tarkoitetaan hankintalain kansallisten…


  • Evästystä kansanedustajaehdokkaille

    Tämän kevään eduskuntavaaleissa ratkaistaan jälleen Suomen suuntaa seuraavan neljän vuoden ajalle. PIKES Oy järjesti yhdessä paikallisen Maaseudun Kehittäjät-ryhmän, MTK Pohjois-Karjalan ja MHY Pohjois-Karjalan kanssa kansanedustajaehdokkaille evästystilaisuuden ja vaalipaneelin Hyvärilässä helmikuun alussa. Ehdokkaiden evästystilaisuuteen saapui puoluetoimistojen ennalta nimeämät ehdokkaat viidestä eri Savo-Karjalan vaalipiiriin ehdokkaita asettaneesta puolueesta. Evästystilaisuuden tavoitteena oli antaa ehdokkaille tietoa Nurmeksen elinkeinoelämästä painottuen kuitenkin…


  • Paranna Google-näkyvyyttäsi

    Potentiaaliset asiakkaat etsivät hakukoneiden, erityisesti Googlen, avulla kiinnostavia tuotteita, palveluja, aukioloaikoja, sijaintia, arvosteluja ja muita tietoja. Sosiaalinen media toimii kiinnostuksen herättäjänä, mutta kun asiakas on ostoaikeissa, hän yleensä hakee tietoja Googlesta. Asiakas ei välttämättä tiedä yrityksesi olemassaolosta ilman Googlea, koska asiakas hakee aktiivisesti tietoa kiinnostavista tuotteista ja palveluista vasta, kun tiedon saanti on hänelle ajankohtaista.…